
Transport
I ’gamle dage’ opbevarede man hver sag eller tur i et chartek, så man kunne føre regnskab separat for hver enkelt sag. I dag foregår det hele i højere grad digitalt, men navnet har altså holdt ved. Én ting er sikkert; det er helt essentielt i transportbranchen at have styr på chartek-regnskaber. Men der findes ikke mange værktøjer, der kan håndtere alle sager i ét system. Det kan VIS.
Få styr på chartekregnskabet
VIS kan hjælpe jer med at få overblik over tonnage, omsætning og DB på flere aggregeringsniveauer. Det kan være pr. chartek, pr. tur, pr. region, pr. marked, pr. kundegruppe og mange flere. På baggrund af dette kan VIS lave en benchmarking og hermed spotte trends på jeres forskellige niveauer.
I kan samtidig styre og oprette statistikker for import og eksport, så I kan følge med i udviklingen. Det giver jer det fulde overblik over jeres forretning, fordi I hurtigt kan se både afsluttede, igangværende og kommende aktiviteter – ét og samme sted.

“Nu hvor vi har fået et grundigt indblik i VIS Performances muligheder og vores individuelle behov, er en tilretningsproces sat i gang i tæt samarbejde med vores personlige konsulent. Det er et konstruktivt forløb, da der altid er mulighed for sparring, og det sætter vi meget pris på.“
Christian Møller, Business Controller
Klassificér jeres kunder
For at drive så optimal en forretning som muligt, bliver man nødt til som transportvirksomhed ikke at skære alle kunder over én kam. Ved at klassificere jeres kunder, kan I finde ud af, hvilke kunder I især tjener penge på – og ikke mindst hvor der er plads til at optimere. Når I har det overblik, er det bare om at få salgsafdelingen i sving med at skabe vækst på de områder, hvor det er muligt og hensigtsmæssigt.
Før regnskab med hver enkelt vogn
I en transportvirksomhed er det lastbilerne, der driver omsætningen. Men det betyder ikke, at det er et must, at man har vognmænd in-house. Som transportvirksomhed kan du også udelukkende fungere som speditør og hyre en vognmand til at fragte varerne. Hertil har VIS en række anvendelige funktioner.
Kundecase: Leman
VIS Performance er et vigtigt værktøj til omkostningsfordeling, budgettering og opfølgning. Særligt overblikket og den store brugervenlighed er værdsatte fordele hos LEMAN.
10 tips til at optimere jeres forretning med data
Vi har samlet vores stærke dataviden, kombineret med vores kendskab til transportbranchen, og samlet 10 tips til at optimere forretningen med data.
Download gratis vores whitepaper via knappen nedenfor.
Vil du vide mere?
Få en uforpligtende snak med os, om hvordan VIS Performance kan effektivisere din budgetproces, forecasting, planlægning og rapportering.
Lad os tage en snak om
- Budgettering og forecasting
- Månedsrapportering
- Konsolidering
- Sales & Operations Planning
- Skræddersyede dashboards
- Return on investment
Telefon: + 45 79 447 447
Mail Info@vis-performance.dk
Nogle af fordelene ved at benytte VIS
Der er selvfølgelig flere fordele ved at bruge VIS. Men du kan læse et par af dem her.
- Bedre overblik
- Soldt beslutningsgrundlag
- Velfunderede planlægningsprocesser
- Hurtigere reaktionsevne ved markedsændringer
- Planlægning på tværs af forretningen
Relateret indhold:
Privat: Leman
VIS Performance er et vigtigt værktøj til omkostningsfordeling, budgettering og opfølgning. Særligt overblikket og den store brugervenlighed er værdsatte fordele hos LEMAN.
VIS-softwaren er både designet til dig...
Udvalgte kunder
Vores kunder er kernen i forretningen – mange af dem har været hos os siden begyndelsen I 1993.