Til dig, der arbejder med Logistik

Hvis du arbejder i transport- eller logistikbranchen ved du sandsynligvis, hvad et chartekregnskab er. Du ved også, at logistik skal have overblik over værdikæden og forståelse for hele forsyningskæden, så fokus bliver lagt de rigtige steder for at sikre kvaliteten af leverandøraftaler og effektiviteten af varelageret. VIS Business Performance integrerer nemt alle afdelingers tal, så du kan lave effektive analyser af processerne, til gavn for hele forretningen.

VIS UNDERSTØTTER DINE ARBEJDSOPGAVER

Arbejder du med logistik og transport? Så er VIS det rette værktøj for dig. VIS favner bredt og kan understøtte forretningen ved bl.a. at samle alt jeres data ét sted, give kontrol over leverandøraftaler og sørge for, at I står stærkt skulle der ske udsving i markedet. 

Køb ind baseret på konkrete tal

Fordi VIS er databaseuafhængigt, kan din virksomhed få samlet alle jeres data ét sted. Du kan dermed holde salgsafdelingens salgsforecasts op imod lagerbeholdningen og få det fulde overblik over jeres varer og råmaterialer, så du kan planlægge indkøbet ud fra konkrete tal.

Du kan samtidig anvende genbestillingspunkt i VIS, hvor der oprettes et ordreforslag når beholdningen er lig eller under genbestillingspunktet – selvfølgelig med leveringstid, forbrug og andre vigtige parametre in mente. På den måde effektiviseres indkøbet og den vundne tid kan bruges på at skabe mere værdi for forretningen.

Hav fuld kontrol over jeres leverandøraftaler

VIS er et fordelagtigt værktøj til at planlægge og styre jeres leverandøraftaler. Dette sikrer kvalitet og effektivitet i jeres forsyningskæde. Du kan tracke leverandørperformance og lave performanceanalyser for at identificere optimeringspotentialer i jeres aftaler og hermed anvende VIS som et strategisk værktøj.

Dette kan samtidig bruges i forhandlingen af nye aftaler, da du nemt får et overblik over jeres eksisterende aftaler og hermed har et sammenligningsgrundlag at arbejde ud fra. Nye leverandører skal vurderes i relation til en række parametre, såsom logistik, kapacitet, økonomi og kvalitet. Med VIS bliver dette en simpel opgave.

Hurtig opfølgning på udsving

Når efterspørgslen svinger, er det vigtigt at være parat og agere hurtigt i det skiftende marked. Dette gælder på tværs af virksomheden, men logistik spiller en afgørende rolle. Leveringssikkerheden skal balanceres med effektivisering af lagerbeholdningen, hvilket for dig som arbejder med logistik, betyder at du skal sørge for, at der hverken købes for lidt eller for meget ind. I VIS er det nemt og hurtigt at følge op på tallene, så du kan opdage udsving tidligt og tilpasse indkøbet hurtigst muligt.

Samtidig skal du, ved udsving, også tage højde for leveringstider hos dine leverandører. Selvom du er klar til at reagere på den skiftende efterspørgsel, er det ikke sikkert din leverandør er. Med det samlede overblik over jeres leverandøraftaler i VIS, kan I tydeligt se hvor I skal være opmærksomme på eventuelle leveringsproblemer og hermed også hvor det kunne være fordelagtigt med en alternativ leverandør.

Human Ressources - sådan arbejder du med data i HR - VIS Performance

Lageranalyse og omsætningshastighed

I VIS kan du nemt foretage en lageranalyse for at synliggøre kritiske forhold omkring lageret. Eventuelle udsving over en periode synliggøres og sammenholdes med omsætningen. En opgørelse over lagerdage pr. vare, udregnet ud fra forbruget over en given periode, kan vise, om indkøbsrutinerne skal justeres.

For at opnå den bedste udnyttelse af lagerpladsen er det væsentligt løbende at foretage analyser på omsætningshastigheden for de enkelte varer. Her vil en totalliste være uoverskuelig for mange virksomheder. En vægtet liste ud fra eksempelvis faktisk lagerværdi, lagerplads eller laveste omsætningshastighed leveres hurtigt og nemt i VIS, hvilket gør det hele meget mere overskueligt.

VIS Business - VIS Performance

Fordelene ved at bruge VIS til logistik

  • Bedre overblik og større kontrol
  • Maksimeret værdi af leverandøraftaler
  • Beslutninger baseret på data
  • Hurtig reaktionstid på skiftende efterspørgsel
  • Synliggørelse af data og statistikker over for leverandører
  • Effektivisering af indkøbsprocesser
  • Optimering af lagerpladsen

Relateret indhold:

LEMAN Budgettering gjort overskuelig med VIS
Privat: Leman

VIS Performance er et vigtigt værktøj til omkostningsfordeling, budgettering og opfølgning. Særligt overblikket og den store brugervenlighed er værdsatte fordele hos LEMAN.

Læs mere

Udvalgte kunder

Vores kunder er kernen i forretningen – mange af dem har været hos os siden begyndelsen I 1993.

Scroll to Top