CASE

Torben Clausen

Med VIS Finans er Torben Clausen gået fra at bruge 14 dage på budgettering til kun 2 dage.

Da regnskabschef, Jan Lyhne Hansen, startede hos Torben Clausen i 2016, var de ca. 30 medarbejdere. 
I dag er de over 100 ansatte samt 20-30 vikarer. 

I takt med at der kom flere medarbejdere til og virksomheden vækstede, havde Torben Clausen nogle helt andre behov for rapportering, samtidig med at der blev stillet større krav til budgetter og forecast. Både fra bestyrelsen, banken og omverdenen. Internt blev der også et øget behov for yderligere rapportering, da der i takt med at der kom flere afdelinger, kom flere afdelingsledere, der havde behov for yderligere performance-overblik.

Udover et øget behov for rapportering, havde Jan også en klar forventning om, at han skulle spare tid i budgetprocessen, så han kunne bruge sin tid bedre. Valget faldt derfor på VIS Finans, så Jan kunne spare tid i budgetlægningen, sikre rigtige data og hurtigere udarbejde præcise rapporter. 

 

Valget faldt på VIS Performance, ud af flere jeg har haft kig på de senere år.
Jeg synes VIS løste opgaven på bedst mulig vis, bl.a. i forhold til den funktionalitet der er.

Nogle af de andre jeg har haft kigget på, har kørt på nogle andre former for Excel-programmeringer
de har lavet, og var ikke specielt gode. De var sågar også lidt dyrere.

VIS Finans har frigivet tid i økonomiafdelingen

Med VIS Finans havde Jan Lyhne Hansen, regnskabschef hos Torben Clausen, en klar forventning om at få frigivet mere tid. En forventning der blev indfriet allerede i første budgetproces lige efter implementeringen, hvor han gik fra at have brugt 14 dage på budgetprocessen, til nu kun at bruge 2 dage – inklusiv tilpasninger. 

Udover en hurtigere budgetproces, oplever Jan en større sikkerhed i tallene. De data der er kommet over har været rigtige, og når der laves beregninger, så har han en sikkerhed i, at de bliver beregnet rigtigt. Og når det bliver opsummeret fra kontoniveau eller fra en afdeling op i det samlede budget, så stemmer det. 

VIS Finans har frigivet tid i økonomiafdelingen

Med VIS Finans havde Jan Lyhne Hansen, regnskabschef hos Torben Clausen, en klar forventning om at få frigivet mere tid. En forventning der blev indfriet allerede i første budgetproces lige efter implementeringen, hvor han gik fra at have brugt 14 dage på budgetprocessen, til nu kun at bruge 2 dage – inklusiv tilpasninger. 

Udover en hurtigere budgetproces, oplever Jan en større sikkerhed i tallene. De data der er kommet over har været rigtige, og når der laves beregninger, så har han en sikkerhed i, at de bliver beregnet rigtigt. Og når det bliver opsummeret fra kontoniveau eller fra en afdeling op i det samlede budget, så stemmer det. 

I Excel, kunne jeg godt risikere at der var en formelfejl et eller andet sted, og så skulle jeg
sidde og bruge tid på at jagte den. Med VIS Finans har jeg en større sikkerhed,
og processen er nem.

Så det er en god følelse jeg har, når jeg går tallene igennem. Hvis jeg retter et tal, ved jeg
det er rigtigt når outputtet kommer.

Erfaren konsulent sikrede optimal implementering

Udover at VIS Finans var en god og intuitiv måde at arbejde på for Jan Lyhne Hansen, var der også en god kemi med konsulenten.

Under implementeringsprocessen var konsulenten blandt andet ansvarlig for at sørge for, at alle de nødvendige data blev tilgængelige i VIS Finans: “Vi bruger Business Central i dag til at trække data ud, og det havde han fuldstændig styr på hvordan det skulle sættes op. Så et super nemt implementeringsforløb”, fortæller Jan.

Konsulenten havde alle kompetencerne i orden og kendte systemet indgående. Jeg fik klart og tydeligt at vide hvilke data han skulle bruge, og hvor vi kunne finde dem henne. Og det virkede allerede første gang. Der var ikke alle mulige problemer der skulle løses.

Erfaren konsulent sikrede optimal implementering

Udover at VIS Finans var en god og intuitiv måde at arbejde på for Jan Lyhne Hansen, var der også en god kemi med konsulenten.

Under implementeringsprocessen var konsulenten blandt andet ansvarlig for at sørge for, at alle de nødvendige data blev tilgængelige i VIS Finans: “Vi bruger Business Central i dag til at trække data ud, og det havde han fuldstændig styr på hvordan det skulle sættes op. Så et super nemt implementeringsforløb”, fortæller Jan.

Konsulenten havde alle kompetencerne i orden og kendte systemet indgående. Jeg fik klart og tydeligt at vide hvilke data han skulle bruge, og hvor vi kunne finde dem henne. Og det virkede allerede første gang. Der var ikke alle mulige problemer der skulle løses.

Kom igang fra kun 2.500,- om måneden

Inkluderet funktionalitet i VIS Finans:

Jeg havde behov for at vi kom hurtigt igang, og det tog ikke 14 dage, så var det sat op og det fungerede.
Der var kun lige nogle små rettelser der skulle til. Så et super fint implementeringsforløb.

Med VIS Finans kommer du hurtigt igang

VIS Finans er en standardopsætning, der indeholder alle de primære funktioner til at gennemføre en budgetproces. Det er derfor nemt at komme igang, og hurtigt spare værdifuld tid, der kan bruges på analyse af budgettet, frem for manuelle indtastninger.

VIS Finans kan udvides med adskillige tillægsmoduler, så du kan skalere løsningen i takt med dine behov.

IMPLEMENTERING FRA

44.995,-

Med VIS Finans kommer du hurtigt igang

VIS Finans er en standardopsætning, der indeholder alle de primære funktioner til at gennemføre en budgetproces. Det er derfor nemt at komme igang, og hurtigt spare værdifuld tid, der kan bruges på analyse af budgettet, frem for manuelle indtastninger.

VIS Finans kan udvides med adskillige tillægsmoduler, så du kan skalere løsningen i takt med dine behov.

IMPLEMENTERING FRA

44.995,-

Vil du vide mere?

Få en uforpligtende snak med vores Sales Manager, Christoffer, om hvordan VIS Performance kan effektivisere din budgetproces, forecasting, planlægning og rapportering.

Lad os tage en snak om

Christoffer Lohmann Henriksen
Sales Manager

Vil du høre mere om VIS2Go Cloud?

Christoffer Lohmann Henriksen
Sales Manager

Andre kundecases

Gå på opdagelse i flere af vores kundecases, og bliv klogere på, hvordan VIS kan gøre en forskel i din virksomhed.

DSHwood
DSHwood har med VIS Performance opnået en automatiseret budgetproces der har frigivet værdifulde ressourcer i økonomiafdelingen.
Læs mere
VIS danner beslutningsgrundlag for Jem & Fix
Jem & Fix
Hos jem & fix har VIS Performance været en integreret del af virksomheden i mere end 21 år, og er et vigtigt redskab i den daglige drift. VIS er et beslutningsunderstøttende værktøj, der bl.a. bruges til at give indkøb informationer om hvor meget der sælges af de enkelte produkter og ...
Læs mere
Konkurrencedygtig tilbudsgivning - VIS Performance
Heidelberg Materials
VIS Performance sikrer Heidelberg Materials konkurrencedygtig tilbudsgivning med et brugertilpasset modul til salgsafdelingen. Her samles alle markedets aktuelle forudsætninger, så Heidelberg Materials kan give konkurrencedygtige tilbud, der samtidig sikrer en sund bundlinje.
Læs mere
DST_Chemicals - Business Intelligence - VIS Performance
DST-CHEMICALS
VIS Performance er gearet til at sikre et ajourført overblik med høj kvalitet og troværdighed. Data indhentes bl.a. fra diverse Microsoft programmer samt manuelle indberetninger. På den måde er DST-Chemicals ajour med omsætning og salg, og på baggrund af dette kan de træffe alle nødvendige strategiske beslutninger på et validt ...
Læs mere
Aarstiderne - rapportering og budgettering - VIS Performance
Aarstiderne
Aarstiderne erstatter 80+ regneark med en samlet budget- og rapporteringsløsning fra VIS Performance.
Læs mere
Kohberg - data samlet ét sted - VIS Performance
Kohberg
Kohberg bruger VIS Performance på en række forskellige områder, hvor løsningen skaber transparens, et stort overblik og et godt fundament for evidensbaserede beslutninger.
Læs mere

Vil du vide mere?

Få en uforpligtende snak med vores Sales Manager, Christoffer, om hvordan VIS Performance kan effektivisere din budgetproces, forecasting, planlægning og rapportering.

Lad os tage en snak om

Christoffer Lohmann Henriksen
Sales Manager
Scroll to Top