Da regnskabschef, Jan Lyhne Hansen, startede hos Torben Clausen i 2016, var de ca. 30 medarbejdere.
I dag er de over 100 ansatte samt 20-30 vikarer.
I takt med at der kom flere medarbejdere til og virksomheden vækstede, havde Torben Clausen nogle helt andre behov for rapportering, samtidig med at der blev stillet større krav til budgetter og forecast. Både fra bestyrelsen, banken og omverdenen. Internt blev der også et øget behov for yderligere rapportering, da der i takt med at der kom flere afdelinger, kom flere afdelingsledere, der havde behov for yderligere performance-overblik.
Udover et øget behov for rapportering, havde Jan også en klar forventning om, at han skulle spare tid i budgetprocessen, så han kunne bruge sin tid bedre. Valget faldt derfor på VIS Finans, så Jan kunne spare tid i budgetlægningen, sikre rigtige data og hurtigere udarbejde præcise rapporter.
Valget faldt på VIS Performance, ud af flere jeg har haft kig på de senere år.
Jeg synes VIS løste opgaven på bedst mulig vis, bl.a. i forhold til den funktionalitet der er.
Nogle af de andre jeg har haft kigget på, har kørt på nogle andre former for Excel-programmeringer
de har lavet, og var ikke specielt gode. De var sågar også lidt dyrere.Jan Lyhne Hansen, Regnskabschef
VIS Finans har frigivet tid i økonomiafdelingen
Med VIS Finans havde Jan Lyhne Hansen, regnskabschef hos Torben Clausen, en klar forventning om at få frigivet mere tid. En forventning der blev indfriet allerede i første budgetproces lige efter implementeringen, hvor han gik fra at have brugt 14 dage på budgetprocessen, til nu kun at bruge 2 dage – inklusiv tilpasninger.
Udover en hurtigere budgetproces, oplever Jan en større sikkerhed i tallene. De data der er kommet over har været rigtige, og når der laves beregninger, så har han en sikkerhed i, at de bliver beregnet rigtigt. Og når det bliver opsummeret fra kontoniveau eller fra en afdeling op i det samlede budget, så stemmer det.
VIS Finans har frigivet tid i økonomiafdelingen
Med VIS Finans havde Jan Lyhne Hansen, regnskabschef hos Torben Clausen, en klar forventning om at få frigivet mere tid. En forventning der blev indfriet allerede i første budgetproces lige efter implementeringen, hvor han gik fra at have brugt 14 dage på budgetprocessen, til nu kun at bruge 2 dage – inklusiv tilpasninger.
Udover en hurtigere budgetproces, oplever Jan en større sikkerhed i tallene. De data der er kommet over har været rigtige, og når der laves beregninger, så har han en sikkerhed i, at de bliver beregnet rigtigt. Og når det bliver opsummeret fra kontoniveau eller fra en afdeling op i det samlede budget, så stemmer det.
I Excel, kunne jeg godt risikere at der var en formelfejl et eller andet sted, og så skulle jeg
sidde og bruge tid på at jagte den. Med VIS Finans har jeg en større sikkerhed,
og processen er nem.
Så det er en god følelse jeg har, når jeg går tallene igennem. Hvis jeg retter et tal, ved jeg
det er rigtigt når outputtet kommer.Jan Lyhne Hansen, Regnskabschef
Erfaren konsulent sikrede optimal implementering
Udover at VIS Finans var en god og intuitiv måde at arbejde på for Jan Lyhne Hansen, var der også en god kemi med konsulenten.
Under implementeringsprocessen var konsulenten blandt andet ansvarlig for at sørge for, at alle de nødvendige data blev tilgængelige i VIS Finans: “Vi bruger Business Central i dag til at trække data ud, og det havde han fuldstændig styr på hvordan det skulle sættes op. Så et super nemt implementeringsforløb”, fortæller Jan.
Konsulenten havde alle kompetencerne i orden og kendte systemet indgående. Jeg fik klart og tydeligt at vide hvilke data han skulle bruge, og hvor vi kunne finde dem henne. Og det virkede allerede første gang. Der var ikke alle mulige problemer der skulle løses.
Jan Lyhne Hansen, Regnskabschef
Erfaren konsulent sikrede optimal implementering
Udover at VIS Finans var en god og intuitiv måde at arbejde på for Jan Lyhne Hansen, var der også en god kemi med konsulenten.
Under implementeringsprocessen var konsulenten blandt andet ansvarlig for at sørge for, at alle de nødvendige data blev tilgængelige i VIS Finans: “Vi bruger Business Central i dag til at trække data ud, og det havde han fuldstændig styr på hvordan det skulle sættes op. Så et super nemt implementeringsforløb”, fortæller Jan.
Konsulenten havde alle kompetencerne i orden og kendte systemet indgående. Jeg fik klart og tydeligt at vide hvilke data han skulle bruge, og hvor vi kunne finde dem henne. Og det virkede allerede første gang. Der var ikke alle mulige problemer der skulle løses.
Jan Lyhne Hansen, Regnskabschef
Jeg havde behov for at vi kom hurtigt igang, og det tog ikke 14 dage, så var det sat op og det fungerede.
Der var kun lige nogle små rettelser der skulle til. Så et super fint implementeringsforløb.Jan Lyhne Hansen, Regnskabschef
Vil du vide mere?
Få en uforpligtende snak med vores Sales Manager, Christoffer, om hvordan VIS Performance kan effektivisere din budgetproces, forecasting, planlægning og rapportering.
Lad os tage en snak om
- Budgettering og forecasting
- Månedsrapportering
- Konsolidering
- Sales & Operations Planning
- Skræddersyede dashboards
- Return on investment